درمان ریشه دندان

یکی از شایع‌ترین دلایل درد در ریشه دندان است. اگر دندانپزشک متخصص شما علت درد را مشکل در ریشه تشخیص داد و به شما درمان ریشه دندان را توصیه کرد باید هرچه سریع‌تر درمان را آغاز و به یک متخصص ریشه دندان مراجعه کنید. چراکه این موضوع ممکن است به دندان‌های دیگر یا فک شما نیز آسیب رسانده و مشکل را چند برابر کند.

عفونت ریشه دندان چیست ؟

وقتی است که بخش داخلی دندان عفونت کرده و عصب از بین رفته و یا دردناک است در این شرایط در قسمت بالای دندان ها پهن یا در قسمت پشتی دندان های پیشین حفره کوچکی ایجاد میکنیم وارد حفره دندان و کانال آن شده و بافت بیمار را خارج می کنیم عفونت را از بین می بریم و داخل حفره را با مواد خاصی پر می کنند تا دندان باقی بماند .

چه زمانی درمان ریشه لازم است ؟

در زمانی که عمق پوسیدگی بیش از حد زیاد می شود و به محوطه تاج دندان نفوذ می کند و به عصب دندان نزدیک می شود معمولا دندان علامت دار می شود علامت های مثل حساسیت به سرما، حساسیت به گرما و این باعث می شود زمانی که دندانپزشک  پوسیدگی دندان را حذف می کند تشخیص می دهد که آیا دندان نیازمند درمان ریشه هست یا نه ؟

عمق پوسیدگی دندان

یکی دیگر از مواردی که به تشخیص دندانپزشک، درمان ریشه مورد نیاز باشد مواردی است که عمق پوسیدگی خیلی هست و در زمان ترمیم هنوز پوسیدگی به داخل عصب دندان باز نشده ولی چون عمق پوسیدگی زیاد است و به صورت پیشگیرانه به دلیل حدس زدن است که ممکن است به درجاتی محوطه عصب با باکتری ها الوده شده باشند، عصب دندان را تخیله می کنند و درمان ریشه را انجام می دهند که از علایم و عوارض بعدی پیشگیری کنند.